9 Ağustos 2009 Pazar

zehirli içerikler - toxic ingredients


derin bir nefes alıp yazıyı okumaya başlayın. nereden başlayacağımı ben de bilmiyorum doğrusu. bugün ordan oraya internette gezerken kendimi kullandığımız kozmetiklerin içindeki zararlı maddeleri tanıtan sitelerde buluverdim. sadece maddeleri tanıtmıyorlar, hangi zararlara yol açtığını da söylüyorlar. üstelik kullandığımız en yaygın markaların ( çoğunlukla en ucuz ve herhangi bir marketten bulabileceğiniz, seri üretim ve global pazarlanmış olanlar) tüm ürünlerinde mevcut bu maddeler. nelere yol açıyorlar nelere... çare olarak da içinde belli başlı maddeleri barındırmama sözü vermiş markaların listesinin yer aldığı siteler buldum. çoğu amerika, avusturalya, kanada menşei ama ingiltere veya avrupanın diğer şehirlerinden satış yapan firmalar da mevcut. zamanla herbirine tek tek bakacağım çünkü bu durum hiç hoşuma gitmiyor ve kendimi farkında olmadan zehirlemek kadar moral bozucu birşey olamaz herhalde...şimdi birkaç kaynak vermek istiyorum, maalesef hepsi ingilizce, bilmeyenlerden özür diliyorum, çok merak ettiğiniz birşey olursa sorabilirsiniz :)

burada toxic skincare ingredients ve burada is your bathroom safe? bu zararlı maddelerin en yaygınları yazılmış. hatta bu zararlı maddelerden parabenler hakkında şurada çok ilginc bir bulgu okudum: http://www.terressentials.com/endocrine.html ...
bu maddeleri içermeyen ürünler hakkında da a'dan z'ye alfabetik listelerin olduğu bu http://www.nottoopretty.org/display.php?modin=50 ve bu siteleri buldum http://hcferris.wordpress.com/go-nontoxic/
hepinize sağlıklı günler dilerim...



2 yorum:

  1. kumrucum, harikasın. hemen göz atıcam listelere...

    YanıtlaSil
  2. tez iyileşmeni dilerim tekrardan :) panik olma e mi, ben evdeki malzemelerin içeriklerine bakınca biraz telaşa kapıldım ama bugune kadar kullanmışım ancak bundan sonra elimden geldikçe dikkat edeceğim. sevgiler

    YanıtlaSil